Makeup Untuk Beginner

Hai, Assalamualaikum...
   Harini nuha nak cakap pasal makeup. I know I'm not talented  but I nak cakap jugak. Ni kira cubit-cubit ja pasal makeup.
   Makeup dengan perempuan memang dah ngam dari dulu lagi, dari zaman korang budak-budak lagi korang selalu pakai makeup mak or makeup kakak korang kan? Same like me. Tapi, ada segolongan kecil perempuan/wanita tak minat dengan makeup. Diorang rimas bila makeup, diorang sejenis yang simple. Sebenarnya diorang ni la yang senang, takda nak susah-susah bangun awal 2jam nak pegi class/kerja. Walaupun nuha sendiri yang suka apa saja mengenai makeup, tapi nuha pun ada masa malas and nak nampak simple. Taknak ada foundation kat muka taknak eyeshadow or blusher, just sunscreen and u can go. Walaupun nuha makeup hanyalah 'no makeup' makeup look ja.


   So, for beginner yang baru nak jatuh cinta dengan makeup, atau nak lawakan diri sebab nak buktikan dekat ex yang kau lagi cantik dari si perampas tu!....nak ex kau nyesal, ok ni adalah step yang simple-simple ja korang boleh ikut:_


 1. *daily skincare
 2. *sunscreen penting ye
 3. Primer
 4. Foundation / aa,bb,cc,dd cream
 5. Brow
 6. Eyeshadow
 7. Blusher
 8. Lipstick

   Tapi... kalau nak lagi faham, ni senarai youtuber yang buat makeup tutorial:_
   Ok ada dalam senarai yang di atas yang nuha selalu skip brow and primer. Primer tu untuk makeup tahan lama, foundation nampak smooth. Nuha pakai drugstore product ja, kalau foundation and concealer pakai Maybelline, lipstick silkygirl in2it colourpop. Ou ya Colourpop paling love, pigmented and sangat affordable. Tapi Colourpop store takda kat Malaysia..
   
Korang-korang semua, satu ja nak pesan. Jangan beli yang FAKE.

Comments

Popular posts from this blog

SILKYGIRL MAGIC BB CUSHION | REVIEW

Apa Itu Full Glam Makeup

'Malas-Malas' Skincare Routine